Šri Lanka: Nočni vzpon na Adam's Peak

Zjutraj naju skoraj kap ko naju budilka zbudi ob 1.30 uri, no če sem čisto iskrena v trenutku zvonenja samo ruknem Klemna, zamomljam nekaj nerazumljivega in se s kovtrom pokrijem čez glavo. Počasi le dojamem, se vstanem in počasi pridem k sebi ter se zavem kaj naju čaka. Točno ob 2.00 zakleneva sobo, kupiva vodo, ki je ob tej uri kar enkrat dražja in se odpraviva po romarski poti proti vrhu Adam's Peaka. Uradno ime Adam's Peaka je Sri Pada, ki pomeni sveti odtisi stopal. Do samega vrha vodi kar 5200 stopnic, pot je dolga slabih šest kilometrov, med samo potjo pa naredimo kar 1000m višinske razlike.
Na vrhu Adam's Peaka so odtisi stopal, v katere tri različne vere verjamejo, da jih je pustil njihov verski predstavnik. Kristjani verjamejo, da so odtisi Adamovi, ko je le ta iz raja prvič stopil na zemljo. Hindujci verjamejo, da so last boga Šive, Budisti pa verjamejo, da so Budini, ko je ta stopal proti raju.

Čakanje na sončni vzhod
Adam's Peak je že več kot 1000 let romarski kraj, romarji se večinoma na pot podajo bosi, večinoma pa so oblečeni tudi v bela oblačila, ki v njihovi veri ponazarjajo čistost. Med potjo opaziva najrazličnejše ljudi, od nas turistov, predvsem pa veliko domačinov vseh generacij. Opaziva veliko mladih družinic, ki na vrh nosijo čisto male otroke, malo večji gredo pa kar sami. Največje presenečenje so nedvomno osebe, stare več kot 70 let, nekateri so bili že čisto brez življenja, a moč za tako zahteven vzpon še vedno najdejo.

Meniha ob sončnem vzhodu
Sam vzpon ni tako naporen, vsaj ponoči ko so kar prijetne temperature. Vzpon z nekim normalnim tempom in parimi krajšimi postanki nama vzame 2 uri in 40 min časa. Ko le prisopihava na vrh, se morava sezuti in se nato pridruživa ostali že zbrani množici, ki že nestrpno pričakuje sončni vzhod (sončni vzhod pomeni novo rojstvo, sončni zahod pomeni smrt). Bolj kot se bliža ura sončnega vzhoda, vse večja je gneča. Končno se le nekje v daljavi za gorami prikaže sonce in ljudje od navdušenja čisto ponorijo, saj je sončni vzhod zanimivo za pogledat. Nekaj minut po vzhodu se na nasprotni strani pojavi senca v obliki piramide (gre se mimo betonskih tribun, na drugo stran od vzhoda), katere nažalost zaradi oblakov ne vidimo. Na poti na vrh romarji vlečejo molitvene niti, ki jih lahko kupim tudi mi kar na poti na vrh.

Na vrhu Adam's Peaka je priporočljivo imeti topla oblačila. Sama sem imela dve majici, smučarski puli, jopico in vetrovko in me je na vrhu pošteno nazeblo. Tudi kakšen trak oz. buff ni odveč.

Čaka naju še tisto najbolj zahtevno, sestop po premnogih stopnicah, katere nama uspe premagati v manj kot dveh urah. Ob vrnitvi v sobo sva tako utrujena, da kar oblečena padeva v posteljo in za pol urce v hipoma zaspiva.
Del poti poteka med čajnimi plantažami
Vse stvari znosijo takole proti vrhu
Precej utrujena se vkrcava na avtobus, ki je bil kljub mojemu načrtovanju, da bova na avtobusu zaspala, precej nabit, zato se moj načrt izjalovi na celi črti. Avtobus je vbistvu tako poln, da se nama komaj uspe zriniti gor. Na busu spoznava dve slovenki s katerima se zaklepetamo v zanimiv klepet in izmenjamo naše izkušnje, zato vožnja bliskovito mine. Vožnja je precej ovinkasta, za nameček voznik vozi kot nor, v avtobusu pa takšna gneča, da smo kot sardelice v konzervi. Največja ironija je ta, da voznik še vseeno pobira domačine po poti, ki svoje stvari naložijo čez njegovo okno, oči pa nam skoraj padejo ven ob prizoru, ko te iste osebe zlezejo čez voznikova vrata, nato preko splezajo preko voznika in svoj prostor najdejo nekje na armaturi.

Preostali del poti nadaljujeva z vlakom proti Nuwara Eliyi, ki je najina naslednja postojanka. Kot je že najina stalna praksa sproti poiščeva prenočišče v centru mesta. Prvo prenočišče sprva zavrneva saj je bila cena previsoka, spustiti cene niso imeli namena, zato odideva in kaj hitro nekdo prileti za nama koliko dava za sobo. Ponudiva svojo ceno s katero se strinjajo, tako sva nastanjena v Mountain Brezze.

Nočitev Adam Peak Inn 3000 rup

Voda 220 rup
Bus: Nalanthanya - Hatton 140 rup
Vlak: Hatton - Nanu Oya 120 rup
Kosilo 450 rup
Večerja 770 rup

Šri Lanka: Nočni vzpon na Adam's Peak Šri Lanka: Nočni vzpon na Adam's Peak Reviewed by Unknown on 12:17:00 Rating: 5